Tehisintellekt on viimastel aastatel üha enam mõjutanud erinevaid loomemajanduse valdkondi, sealhulgas muusikat. Hiljuti jõudis Spotify edetabeli tippu laul “In Love With a Talahon”, mis on loodud tehisintellekti abil. Tegu on paroodilise kompositsiooniga, mille looja on Joshua Waghubinger, kasutades muusika genereerimiseks tööriista nimega Udio.
Waghubinger kasutas Udio’t, et muuta oma loodud tekstid muusikaks ja lisas sellele vokali tehisintellekti poolt genereeritud muusikaliste vihjete abil. Eesmärk oli luua viiruslik hitt, mis suudaks haarata kuulajate tähelepanu. Selle eesmärgi ta ka saavutas, kuigi lugu on tekitanud mitmesuguseid reaktsioone, eriti sotsiaalmeedias.
Saksamaa meedias on laul saanud negatiivset tagasisidet, kuna paljud kriitikud leiavad, et lugu sisaldab stereotüüpe immigrantide kohta ja kasutab alavääristavaid keelelisi väljendeid. Selline vastuolu tõstatab küsimuse, kas tehisintellekt suudab toota sobivat sisu või vajab see siiski inimese järelevalvet. Generatiivse tehisintellekti areng on küll andnud algajatele autoritele võimaluse luua ja avaldada muusikat ilma traditsiooniliste plaadifirmade abita, kuid sellega kaasnevad ka omad riskid.
Elav muusika jääb siiski paljude inimeste jaoks eelistatud vormiks, mis pakub unikaalseid emotsioone ja kogemusi. Näiteks Suurbritannias müüdi 2025. aasta Oasis’i taasühinemisturnee piletid loetud tunnitega läbi. See näitab, et vaatamata tehnoloogilistele edusammudele on inimesi, kes eelistavad live-esitusi ja inimlikku muusikat.