Tesla on teatanud, et 2025. aasta esimeses kvartalis toob ta turule oma FSD (Full Self-Driving) autopiloodi Hiinas ja Euroopas, teatab Bloomberg. FSD on täiustatud poolautonoomse juhtimise süsteem, mis lubab suurendada sõidumugavust ja ohutust. Tänu oma laialdasele kogemusele Ameerika turul on Tesla suutnud FSD süsteemi edasi arendada ja kohandada seda vastavalt Hiina ja Euroopa regulatiivsetele nõuetele.
Tesla sai sel aastal Hiina valitsuselt loa testida FSD süsteemi Šanghais. Testide edukas läbiviimine ja Ameerikas saadud kogemused annavad kindlustunde, et süsteem on valmis turule jõudmiseks. Kinnitati, et kohe pärast seda, kui Euroopa ja Hiina regulatiivorganid annavad rohelise tule, saab Tesla alustada FSD tehnoloogia pakkumist oma klientidele neis piirkondades. Kõik Tesla sõidukid alates 2016. aastast on varustatud vajaliku riistvaraga, mis võimaldab FSD-d, ning kasutajad saavad selle aktiveerida kaugteel, ilma vajaduseta külastada Tesla teeninduskeskust.
Lisaks süsteemi testimisele ja arendamisele pidi Tesla kohandama oma digitaalse infrastruktuuri vastavalt Hiina küberjulgeoleku nõuetele. Samuti sõlmis Tesla koostöölepingu Hiina tehnoloogiahiiglase Baidu’ga, et kasutada nende digitaalset kaarditeenust. See samm oli oluline, kuna kohalikud konkurendid on jõuliselt arendamas oma autopiloodilahendusi ja Tesla pidi nendega sammu pidama. Hiinas saavad Tesla omanikud juba praegu broneerida FSD funktsiooni, makstes ligi 9000 dollarit, samas kui osaliselt piiratud versioon Enhanced Autopilot on saadaval poole odavamalt.
Septembris lisas Tesla oma sõidukite tarkvarale mitmeid uuendusi, sealhulgas uue FSD versiooni 12.5.2, mis kolmekordistab sõiduki võimekust läbida suuremaid vahemaid ilma juhikohase sekkumiseta. See versioon kasutab AI4 platvormi ressursse, kuid töötab ka AI3 peal, tänu mõlema platvormi võimekusele kasutada ühtset keelemudelit. Lisaks sellele lisas Tesla ka mitmeid uusi funktsioone, sealhulgas võimekuse jälgida juhi pilgu suunda ka siis, kui juhil on päikeseprillid, ning Tesla Cybertruck saab esmakordselt automaatse parkimise funktsiooni.
Tuletame ka meelde, et talvel teatas Ilon Musk, et tema ettevõtte poolt arendatav Tesla Roadstar auto murras kiiruserekordi. Tõsi, sellest ei ole tõenäoliselt praktilist kasu. Meie teedel on ju suvel maksimaalne kiiruspiirang 110 kilomeetrit tunnis.