Nissan on tutvustanud oma populaarse linnamaasturi, Qashqai, uut versiooni, mis peaks turule jõudma kolm aastat pärast selle kolmanda põlvkonna debüüti 2021. aastal. Uus mudel on saanud olulisi uuendusi nii välimuses kui ka sisemuses, et püsida konkurentsis tihedas kompaktmaasturite segmendis, teatab Carscoops. Mida uut on lisandunud ka Eestis populaarsele linnamaasturile?
Välimuse Uuendused
Uus Qashqai toob endaga kaasa teravama ja modernsema välimuse, mis on saanud inspiratsiooni Nissan Ariya elektriautolt. Auto esiosa on läbinud olulisi muudatusi, sealhulgas uus kaskaadiluvõre ja dekoratiivpaneelid, mis raamivad uuendatud esitulesid. Esituled ise on nüüd eraldatud päevatuledest, ja alumine õhuvõtuava on saanud uue disaini.
Kuigi muudatused auto külgedel ja tagaosas on tagasihoidlikumad, lisab uus kroomliist alumisele ukselävele ja täiesti uus tagapamper autole lisaelegantsi. Tagatuled on säilitanud oma välimuse, kuid nende sisemus on saanud uue LED-graafika.
Interjööri Täiustused
Qashqai sisemus jääb suuresti samaks, kuid tutvustatakse uusi polsterduse ja siseviimistluse värve. Samuti on uuendatud 12,3-tollise infolustisüsteemi ja digitaalse näidikuploki kasutajaliidest, mis võib suureneda. Lisatud on traadita laadimine, Nissan Connected teenused, Apple CarPlay ja Android Auto.
Lisavarustusena pakutakse 10,8-tollist peegeldusvaba näidikut, 360-kraadist kaamerat, panoraamkatuseluuki, esiistmete massaažifunktsiooni ja Bose premium helisüsteemi, samuti Nissan’i juhiabisüsteemide komplekti, sealhulgas sõidurajal püsimise abi, tagant ristsuunas liikluse hoiatus ja dünaamiline adapteeruv püsikiirushoidja.
Jõudlus
Qashqai kogu mootorivalik on osaliselt elektrifitseeritud. Kergemate hübriidide seas pakutakse 1,3-liitrist neljasilindrilist turboülelaadimisega bensiinimootorit, mis arendab 157 hobujõudu ja 270 Nm pöördemomenti, võimalus valida esiveo või nelikveo vahel koos CVT-käigukastiga.
Elektriõul liikuvatele huvilistele on saadaval e-Power variant, mis kasutab 1,5-liitrist muutuva kompressiooniga bensiinimootorit, tootes 156 hobujõudu. See mootor ei ole otse ühendatud ratastega, vaid toimib generaatorina, mis toidab akut, mis omakorda annab energiat 188 hobujõulisele elektrimootorile. Peale 2025. aastat on oodata ka täiselektrilist versiooni, mis põhineb täiesti uuel, elektrisõidukitele pühendatud platvormil.
Hind ja konkurents
Qashqai konkureerib ühes kõige tihedama konkurentsiga segmendis, kus vastasteks on Subaru Crosstrek, Mazda CX-30, Toyota Corolla Cross, Honda ZR-V, Mitsubishi Eclipse Cross, Cupra Formentor, Skoda Karoq, Hyundai Kona, Kia Seltos ja Ford Puma. Hinnad Ühendkuningriigis algavad eeldatavasti umbes 30 000 naelast (umbes 35 000 eurot) kergema hübriidmudeli eest, täisvarustuses e-Power variant võib ulatuda kuni 43 000 naelani (umbes 50 300 eurot).
Kuigi ametliku esitluse täpne aeg on veel teadmata, oodatakse, et uus Qashqai jõuab müügile enne selle aasta viimast kvartalit, tuues kaasa olulised uuendused, mis peaksid kindlustama selle positsiooni konkurentsitihedal turul.