Augustis registreeriti Euroopa turgudel 753 482 uut autot. See on 16% vähem võrreldes eelmise aasta augustiga, kui registreeriti 899 881 uut sõidukit. JATO Dynamicsi analüütikute sõnul peegeldab see langus autotööstuses toimuvat suurt muutust.
Kuna elektriautod on endiselt kallimad kui sisepõlemismootoriga autod, jätkavad tarbijad hinnasurvega maadlemist. JATO Dynamicsi analüütik Felipe Munoz märkis, et elektriautodele üleminek on paljudele ostjatele jätkuvalt keeruline. Lisaks on üldine majanduslik olukord ebakindel, mis mõjutab tarbimisharjumusi.
Populaarseimad automargid ja -mudelid
Augustis olid Euroopa turul kõige populaarsemad automargid Volkswagen, Toyota, Škoda, BMW ja Mercedes. Need brändid suudavad pakkuda laia valikut sõidukeid, mis vastavad tarbijate erinevatele vajadustele ja eelistustele. Kuigi sisepõlemismootoriga sõidukid jäävad endiselt juhtima, on näha kasvavat huvi hübriidide ja elektriautode vastu.
Kõige populaarsemaks automudeliks osutus aga Dacia Sandero, mida müüdi augustis 15 653 eksemplari. Dacia Sandero on tuntud oma taskukohasuse ja praktilisuse poolest, mis teeb sellest suurepärase valiku neile, kes otsivad soodsa hinnaga igapäevasõidukit. Lisaks sellele paistsid silma ka Tesla Model Y ja Toyota Yaris Cross.
Augustikuu kümme kõige populaarsemat automudelit Euroopas:
- Dacia Sandero – 15 653 ühikut
- Tesla Model Y – 13 410 ühikut
- Toyota Yaris Cross – 13 201 ühikut
- Volkswagen T-Roc – 12 853 ühikut
- Renault Clio – 12 180 ühikut
- Dacia Duster – 11 655 ühikut
- Peugeot 208 – 10 778 ühikut
- Volkswagen Polo – 10 508 ühikut
- Toyota Yaris – 10 294 ühikut
- Kia Sportage – 10 153 ühikut
Need mudelid näitavad Euroopa autoturu mitmekesisust, kus ostjate seas on hinnasõbralikke valikuid ja kõrgtehnoloogilisi elektriautosid.
Muutused Eesti autoturul
Eestis on aga uute autode müük sel aastal märkimisväärselt langenud. Üks põhjus on 2025. aastal kehtima hakkav automaks, mille tõttu kardetakse, et uute sõidukite ostmine muutub veelgi kallimaks. Ehkki pankade ja automüüjate ootused 2024. aasta lõpus müügibuumi osas olid suured, pole tegelikkuses oodatud ostutuhinat olnud. Selle asemel on majanduslik ebakindlus vähendanud tarbijate huvi uute sõidukite vastu.
Eeldada võib, et järgmise aasta jooksul ei toimu ka suuremat müügitõusu, kuna majanduslik olukord jääb tõenäoliselt keeruliseks. See on oluline tegur, mida arvestada nii ostjate kui ka müüjate jaoks. Majanduse stabiilsuse taastudes võib aga oodata uut kasvulainet elektri- ja hübriidsõidukite turul.
Euroopa autoturul on suured muutused toimumas, mille põhjusteks on nii majandussurve kui ka elektriautode kallis hind. Kuigi automüügid on mõnes riigis languses, paistavad populaarseimad mudelid nagu Dacia Sandero, Tesla Model Y ja Toyota Yaris Cross endiselt silma. Eestis on olukord veelgi keerulisem, kuna uue automaksu mõju turgudele on juba tunda.